سانسور ها از ابتدایی ترین وسیله های دست ساز بشر می باشند و تاریخچه آن به زمانی بر می گردد که انسان به فکر این افتاد که وسیله ای بسازد که بتواند از درون چاه آب بالا بکشد و سنگ چرخ را که یک نوع بالابر ساده به شمار می آمد را اختراع کرد.

سازندگان و معماران بناها از زمان های خیلی دور شاید صد ها سال پیش قادر بودند بنا های بزرگ و با عظمت درست کنند ولی یکی از عوامل مهم بازدارنده ی این مهم ، پله بود .

ترس از آسانسور را چگونه بطور قطعی درمان کنیم؟

مخترع آسانسور که بود ؟

با گسترش ساختمان ها نیاز به نوع دیگری از آسانسور ها که به آن ها بالابر نیز گفته می شود افزایش یافت تا در تسریع کار ها و سرعت دادن به ساخت و ساز نیاز بشر را فراهم کند.

و اما بالابر ها هم تاریخچه دور و درازی دارند و می توان از آن ها به عنوان اولین ماشین های دست ساز بشر یاد کرد.

در مصر باستان نیز برای این که اهرام ساخته شود از بالابر استفاده می شد . اولین بالابر ها توسط ارشمیدس ساخته شد که آن بالابرها نفرات را تا ارتفاع محدودی حمل می کردند.

 

آسانسور اولیه

آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی می باشد و اولین آسانسور توسط اتوود دانشمند و ریاضی دان بزرگ اختراع شد و می توان گفت که اتوود پایه گذار آسانسور و طراح آن بود.

اتوود ماشین اتوود را اختراع کرد که از دو وزنه تشکیل شده بود که با یک نخ به هم مربوط می شدند و روی قرقره ها بالا و پایین می رفتند.

بنابراین اتوود توانست طرح ابتدایی برای یک آسانسور را ارائه داد و سپس اولین آسانسوری که به شکل امروزی اختراع شد توسط دانشمند بزرگ آمریکایی به نام اوتیس بود.

پس از آن با پیشرفت علم و صنعت روز به روز آسانسور ها نیز پیشرفت کردند و تنوع آن زیاد شده و در طرح ها و انواع مختلف تولید شدند.

با ما برای قسمت های بعدی این مقاله همراه باشید.