قطعا گیر افتادن و حبس شدن در آسانسور بدترین کابوس هرکسی است.

در هنگام حبس شدن در آسانسور انسان بین زمین و هوا معلق می ماند. که موقعیت ترسناکی است.

چگونه میخواهید از پس این شرایط سخت برآیید؟

با ما همراه باشید

در اینجا برای پیشنهاداتی برای رهایی از حبس شدن در آسانسور : آرامش و خونسردی خود را می بایست حفظ کنید

در سال 2008 آقای نیکولاس وایت مدیر تولید سابق شرکت بزینس ویک در آسانسور اداره به مدت 41 ساعت گیر افتاد وقتیکه زنگ اورژانس آسانسور مررتب زنگ میخورد نیکولاس بسیار ترسیده بود وفکر میکرد که این زنگ های پی در پی به چه معناست؟

آیا به خاطر الکتریسیته است؟

 به خاطر اصطکاک  یا به خاطر گرماست؟ کارمندان شرکت 43 پله را پایین اومده بودند تا ببینند چه اتفاقی برای آقای نیکولاس می افتد. خود نیکولاس هم نوسانات بعیدی در زنگ ها میشنید (توهم های صوتی) خیلی طول نکشید که او فکر کرد که کارش تمام است و دیگر زنده نخواهد ماند.

گیرکردن در آسانسور

درست است که این موقعیت بسیار ناخوشانید و ترسناک است، اما باید بدانید که عصبانی شدن و ترسیدن واکنش های منفی هستند که نه تنها کمک نمی کنند بلکه انرژی شما را نیز میگیرند. سپس سعی کنید تا میتوانید آرام و خونسرد باشید و ببینید کهچه اقدامات مفیدی را میتوانید برای رهایی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی در مورد آسانسور ؟

از تلفن اضطراری استفاده کنید:

به طور ایده آل هر آسانسوری باید مجهز به تلفن اضطراری باشد که معمولا بخش امنیتی ساختمان یا شرکت آسانسور و صل است. برخی آسانسور ها دکمه تلفن اضطراری دارند از تلفن استفاده کنید و بخش مربوطه را از موقعیت، نام و آدرس ساختمانی که در آن هستید مطلع سازید.

تلفن اضطراری آسانسور

بالا و پایین نپرید یا سعی نکنید که درهارا به زور باز کنید:

در این موقعیت ابدا به این فکر نکنید که میتوانید با ور رفتن در آسانسور را باز کنید: تلاش برای بازکردن در آسانسور فقط مشکلاتتان را بدتر و وخیم تر میکند. اگر در این وضعیت آسانسور بالای سطح زمین باشد و شما سعی در بازکردن در آسانسور کنید در صورت باز شدن آنگاه احتمال سقوط شما از در آسانسور بسیار است. تعدادی زیادی از افراد در تلاش برای بازکردن از ارتفاع افتاده اند و مرده اند.

تلاش کنید که از دریچه(داخل سقف) فرار کنید:

معمولا در فیلم ها این جور کارها نمایش داده می شو اما این کارها نمایش داده  می شود اما این کار ها بسیار خطرناک و ریسکی هستند. علاوه بر این خیلی از آسانسور های مدرن امروزی دیگر آن دریچه داخل سقف را ندارند. حتی اگر هم دریچه را ندارند. حتی اگر هم دریچه داشه باشند از بیرون پیچ شده است. اگر بخواهید از دریچه فرار کنید باید بدانید که اگر در همین لحظه اسنسور یک دفعه شروع به کار کند خطر بیشتری شما را تهدید میکند.

بازکردن درب اسانسور با دست

مطمئن باشید که سقوط نخواهید کرد.

در بین مردم به اشتباه جا افتاده است که آسانسور ها تنها با یک طناب نگه داشه می شوند اکثر آسانسور ها مجهز به ترمز های ایمنی هستند بنابر این یک سقوط آزاد عملا غیر ممکن است.

به اورژانس زنگ بزنید.

اگر فکر میکنید هیچ کسی برای کمک کردن به شما وجود ندارد پس حتما با موبایل خود به اورژانس زنگ بزنید. آتش نشان ها نسبت به شرکت های آسانسور ها برای کمک رسانی به شما آماده تر هستند. بخصوص اگر شما در شرایط بدی باشید همانطور که فتهشد حتما آرام باشید. به آتش نشان ها اعتماد کنید آنها کارخود را بلدند فقط شما با آنها همکاری می کنید.