ساخت آسانسور! وسیله ای که سمبل دنیای مدرن شده است. (قسمت دوم)

مشاهده قسمت اول

وسیله نقلیه شگفت آور:

آسانسورها هر روز بزرگ تر و بزرگ تر شدند در نتیجه قابلیت جابجایی افراد بیشتری را داشتند. آسانسورها هر بار منظر جدیدی از خود را به نمایش گذاشتند. و این سوال وجود دارد که چگونه آسانسورها ظرفیت یا کارایی انرژی را افزایش می دهند؟

همواره در اختراع آسانسور، حس کنجکاوی انسان ها با هدف حمل و نقل توامان بوده است. در سال 1979، صنعت آسانسور سازی متحول شد. چرا که هر کسی قادر به ساخت آسانسور بود.

تا سال 1996، پرسش های زیادی ذهن سازندگان آسانسور را مشغول کرده بود. پرسش هایی مثل چگونگی دسته بندی مسافرانی که هم مقصدند یا چگونگی کشف راهی برای کاهش زمان انتظار مواردی بودند که ذهن و فکر سازندگان را به خود مشغول کرده بود.

اختراع آسانسور مادر خلاقیت و نوآوری:

همه ما می دانیم که حس کنجکاوی هرگز تنها نیست. بلکه کنجکاوی همیشه به همراه خلاقیت است. همیشه جوینده یابنده است. نوآوری و خلاقیت همیشه منجر به چیزهای مهیج و جدید می شود. امروزه خلاقیت و نوآوری در دنیای ساخت و ساز چیزی بیش از آجر روی آجر گذاشتن است.

اولین سیستم آسانسور چند ماشینه در سال 2002 راه اندازی شد. بدین صورت ظرفیت هر آسانسور حدود 40 درصد افزایش یافت.

در ساخت بعضی آسانسورها از کابین های چندگانه استفاده کردند. در سال 1868، کابین های باز به آرامی در یک حلقه پیوسته به گردش درآمدند. این ابتکار بسیار خلاقانه و مهیج بود. اما بیشتر افراد دوست دارند که سوار آسانسوری بشوند که در داشته باشد.

تطبیق مفهوم حلقه با تکنولوژی مدرن مگ لو(mag-Lev) ساخت کابین های چند گانه امن را ممکن کرد. در سال 2017، تاثیرات ساخت آسانسور های بدون بگسل بر طراحی های معماری نوین بسیار چشمگیر بود.

ساخت آسانسور

 اختراعات شهری جمع شده در یک جعبه:

باید بپذیریم که ساخت آسانسور، تغییرات چشمگیری در زندگی شهری ایجاد کرده است. ابزارهای مختلفی در ایجاد این تغییرات تاثیرگذار بوده اند. در این مورد باید به اتصال، اجتماع، حس کنجکاوی، خلاقیت اشاره کنیم. می توانیم در اینجا به تاثیرات کارآیی بهتر انرژی اشاره کنیم. برای مثال کارآیی انرژی صفر می شود. یعنی یک آسانسور می تواند مدت کافی برای جابجایی انرژی که استفاده می کند را ایجاد کند. و حتی تاثیرگذار تر اینکه : آسانسور های مثبت خالص می توانند بیش از این که انرژی مصرف کنند انرژی تولید کنند.

آسانسورها مقدمه ای برای ابتکار در ساخت ابزارهای دیجیتال می باشند. چرا آسانسورها ابزارهای مهمی در دنیای مدرن امروزی محسوب می شوند؟ بله آنها ابزارهای مهمی هستند زیرا آنها در حقیقت تمدن انسان ها را هر روز بالاتر و بالاتر می برند. آنها در واقع رویاها و آرزوهای انسان بلند پرواز را از امروز به سمت فردا های دور می برند چه شهرهای شگفت آوری که در آینده نه چندان دور ساخته خواهند شد . به عبارت دیگر، آسانسورها تاریخ بشریت را ارتقاء میدهند. همه ما انسان ها جزء این داستان بزرگ آسانسورها هستیم . اما باید بدانیم که این داستان هرگز پایان نمی پذیرد.